Városlista
2024. május 19, vasárnap - Ivó, Milán

Hírek

2023. Szeptember 29. 12:54, péntek | PR

K&H: elég néhány jó szó

K&H: elég néhány jó szó

hangalapú digitális forintátutalás elsőként a magyar pénzügyi szektorban

Szóbeli utasítás alapján is lehet forintátutalást kezdeményezni a K&H mobilbankjában. A K&H tavaly novemberben indította útjára Kate-et, a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztenst, akivel az ügyfélkör 65 százaléka már találkozott, 6,5 százaléka pedig havi szinten igénybe is vesz. Kate új funkciója a hazai pénzügyi szektorban előzmény nélküli, innovatív megoldás, amely jelentősen megkönnyíti az ügyfelek pénzügyeinek intézését – hangzott el a K&H mai sajtóbeszélgetésén.

„A K&H mobilbankjában a hazai pénzügyi szektorban elsőként vezeti be a hangalapú utasításra történő digitális forintátutalást” – jelentette be Király Andrea, a K&H lakossági banki üzletágának vezetője egy csütörtöki sajtóbeszélgetésen. A K&H 2022 novemberében mutatta be Kate-et, a digitális pénzügyi asszisztenst, aki nagymértékben segíti a bank és a biztosító ügyfeleit a kényelmes és gyors ügyintézésben. „Immár nem csupán a bank és a biztosító költözött be félmillió ügyfelünk zsebébe, de egy valódi pénzügyi asszisztens is, aki nyitvatartástól és szünnaptól függetlenül, folyamatosan rendelkezésükre áll, segítségükre van” – tette hozzá a banki vezető. Király Andrea elmondta: néhány további funkció is beépül a mobilbankba, így például automatikusan feltölthető a hitelkártya, könnyen elérhetők és letölthetők a bankszámlakivonatok és egy mozdulattal megtekinthetők, másolhatók és megoszthatók a számlaadatok.

Egy pénzösszeg átutalását az ügyfelek szóban vagy chat formájában is kezdeményezhetik – az előre rögzített partnerek számláira. Az ügyfél például bemondja a mobilbankban, hogy „Kate, utalj anyunak tízezret!”. A digitális pénzügyi asszisztens értelmezi a szóbeli utasítást – ha szükséges, további tisztázó kérdéseket tesz fel –, majd a képernyőn összefoglalja az utalással kapcsolatos legfontosabb információkat: a küldő és a fogadó számlaszámát, valamint az átutalandó összeget. Az utalást kezdeményező ügyfél ekkor ellenőrizheti a megadott paramétereket, és ha mindent rendben talál, megerősítheti utalási szándékát. Mindez pár pillanatot vesz igénybe, így gyors, kényelmes és biztonságos.

újabb lépés a szuperapp irányába
A K&H 2023 júniusában új mobilbanki applikációra cserélte le tíz éve bevezetett, és folyamatosan frissített mobilbankját. A nyáron útjára indított új K&H mobilbank nem csak friss és könnyen áttekinthető dizájnt hozott, de új informatikai architektúrát is kapott. Ezzel teremtették meg a lehetőségét annak, hogy a már több, mint 60 funkció száma tovább gyarapodjon. A cél egy valódi szuperapplikáció, amely mindent tud, amivel szinte minden pénzügy – és még nagyon sok más – elintézhető.

„A hangalapú utasítással indított forintátutalás mérföldkő a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztensek hazai alkalmazása terén” – jelentette ki Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. Hozzátette: a K&H digitális pénzügyi asszisztensének új funkciója jól mutatja, hogy a mesterséges intelligencián alapuló megoldások milyen változásokat hoznak az emberek és a pénzügyi szektor életébe. „Szintet léptünk az ügyfélélmény (UX) és a könnyen kezelhető felhasználói felület (UI) terén” – tette hozzá az innovációs szakember. A korábbi hónapok tesztüzemmódjának visszajelzései is azt mutatják, hogy az ügyfelek elégedettek az új megoldással, bíznak benne és használni fogják.

K&H szeptember elején ezer fős, az aktív korú lakosságra reprezentatív véleménykutatás formájában vizsgálta, hogyan viszonyulnak a magyarok a mesterséges intelligenciához. A „K&H szeretjük-e az MI-t?" kutatásból kiderül, hogy aktív korú lakosság háromnegyede úgy érzékeli, hogy már találkozott ilyen alapú szolgáltatással. Majdnem felük chatelt már, negyedük beszélt is MI-val, a pénzügyi szolgáltatások kapcsán a felnőtt lakosság több mint negyede állítja, hogy használta. Általánosan elmondható, hogy ez a technológia a fiatalokhoz, a magasabb végzettséggel, valamint jövedelemmel rendelkezőkhöz inkább elért már.

A technológiát ismerők leginkább gyorsnak és segítőkésznek érzik azt, legkevésbé a problémamegoldás hatékonyságával és pontosságával elégedettek. A használók negyedének oldotta meg problémáját vagy válaszolta meg kérdését teljes mértékben a MI. A „K&H szeretjük-e az MI-t” kutatásból kiderül, hogy az aktív korú magyar lakosság többsége nyitott arra, hogy a jövőben igénybe vegyen MI-t pénzügyi szolgáltatások kapcsán.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 15. 09:45, szerda | PR

K&H: a karbonlábnyom csökkentése üzletileg is megéri

a legfrissebb CDP-jelentés szerint csak minden ötödik európai cég aktív a zöld átállás terén

2024. Május 10. 09:50, péntek | PR

A változékony időjárás sok autósnak okoz fejtörést

Az április meglehetősen szeszélyes volt, nyári meleget éppúgy lehetett tapasztalni, mint erőteljes lehűlést. Ez pedig sok autósnak okoz gondot, hiszen nem tudják, mire is készítsék fel járművüket.

2024. Május 08. 00:00, szerda | PR

A 2024. áprilisi teljes napfogyatkozás

2024. Május 02. 08:00, csütörtök | PR

Hogyan ismerhetők fel a száraz szem tünetei, hogy idejében kezeltethesd a problémát?

Bizonyos helyzetekben, például biciklizés vagy futás során, repülőn ülve, egy fűtött vagy légkondicionált szobában könnyen megtapasztalhatod a szemszárazságot.