Városlista
2024. április 19, péntek - Emma

Hírek

2019. Szeptember 16. 15:23, hétfő | PR

Visszaszóljunk vagy sem?

Visszaszóljunk vagy sem?

Ismerős az a jelenet, amikor kollégáddal azon vitatkoztok, hogy ki hívja vissza a jelentkezőt.

Sajnos az állásinterjú utáni visszajelzésektől mindenki ódzkodik, különösen, ha elutasításról van szó. Pedig komoly felháborodást vált ki az indokolatlan “nem” a munkavállalók körében. Vajon miért jutott ilyen hányattatott sorsra a visszajelzések adása? Valószínűleg mert időigényes, és első ránézésre nem is tűnik profitábilisnak.

Az alább leírtakban megmutatjuk az előnyét annak, ha valaki a “világos oldal” mellett dönt, és fénysebességgel visszajelez minden egyes interjúalanynak.

A néma “nem” hatása

Egy reprezentatív 2019-es felméréséből kiderült, hogy az emberek 91%-a számít visszajelzésre állásinterjú után, de rendszerint nem kapják meg azt. Ez eléggé beszédes. A válaszokkal kifejezhetjük, mit is jelentenek a jelentkezők a vállalatunk számára.

A legtöbb ember nem szívesen jelentkezik olyan helyre, ahonnan már egyszer elutasították. Legfőképpen akkor, ha az okát sem tudják. Sikertelen pályázás esetén beindul a “miért” kérdéskör elméjükben, és vadabbnál-vadabb okokat találnak magyarázatként. Ez általában a márka utálatát váltja ki.

Csalódásból fejlődés

Hogyan kerüljük el a csalódott jelentkezőket? Legyünk őszinték! Finoman, világosan fogalmazzuk meg az építő jellegű kritikát. Fogalmazzunk meg fejlődési pontokat gyengeségek helyett! Aki nem csapatjátékos, annak ne vágjuk ezt a képébe, hanem alkossunk véleményt; miért nem működne jól a csapatmunkában, és javasoljuk a másokhoz való kapcsolódást.

Sokan még így is a szívükre veszik majd, de legalább őszintén jártunk el.

A visszajelzés módja

Az emberek 57%-a e-mailben, és 34%- a telefonon vár visszajelzést. Szóval legalább e-mailben érdemes visszaszólni. Ha azt gondolnád, ez könnyebb, tévedsz, mivel a legtöbb ember érdemi indoklást vár el.

Megéri?

De még mennyire! Az employer branding fontos összetevője a jelentkezőkkel való bánásmód. Az álláshirdetés megtekintésével kezdődik és a visszajelzéssel zárul. Még ha nem is ment minden simán, a visszajelzés akkor is pozitív véleményt eredményezhet.

A pozitív záróképnek köszönhetően a jelentkező nem zárkózik el a cégtől, és a későbbiekben esetleg megpályáz egy másik posztot.

Visszatérő probléma lehet az edukáció, amelyek iparágtól, cégtől függetlenül léphetnek fel. Például minden 3. ember Europass formátumú önéletrajzot készít, mivel még senki nem szólt nekik arról, hogy miért nem érdemes ezt alkalmazni.

Ha érdekesnek találtad a leírtakat, akkor DreamJo.bs szerethető céglistájában te is felismerheted, hogy milyen jó jófej cégnek lenni!

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 16. 10:59, kedd | PR

K&H: ennyivel emelkedett a gyerekinfláció

háromezer forint ma már nem elég két hamburgerre, két évvel ezelőtt még három is kijött ennyiből

2024. Április 16. 10:31, kedd | PR

Sportcipő a gyerkőcöknek: ezeket a népszerű márkákat érdemes megismerni!

Amikor gyermekeink egészséges testi és szellemi fejlődéséről van szó, alapvető fontosságú, hogy odafigyeljünk az őket körülvevő tényezőkre.

2024. Április 09. 11:23, kedd | PR

A mobil kaszinó appok térnyerése Magyarországon: Kényelem, elérhetőség és biztonság

Az elmúlt években Magyarországon is egyre népszerűbbé váltak a mobil szerencsejáték-alkalmazások.

2024. Április 05. 22:27, péntek | PR

Hogyan legyünk jó gazdik? – Ingyenes oktatóanyagok a kutyatartás kihívásaira

A mai modern világban, ahol a technológiai fejlődés és a gyors élettempó dominál, sokan keresnek menedéket és nyugalmat a természetben, illetve házi kedvencek társaságában.