Városlista
2020. május 30, szombat - Zsanett, Janka

Hírek

2019. Szeptember 16. 15:23, hétfő | PR

Visszaszóljunk vagy sem?

Visszaszóljunk vagy sem?

Ismerős az a jelenet, amikor kollégáddal azon vitatkoztok, hogy ki hívja vissza a jelentkezőt.

Sajnos az állásinterjú utáni visszajelzésektől mindenki ódzkodik, különösen, ha elutasításról van szó. Pedig komoly felháborodást vált ki az indokolatlan “nem” a munkavállalók körében. Vajon miért jutott ilyen hányattatott sorsra a visszajelzések adása? Valószínűleg mert időigényes, és első ránézésre nem is tűnik profitábilisnak.

Az alább leírtakban megmutatjuk az előnyét annak, ha valaki a “világos oldal” mellett dönt, és fénysebességgel visszajelez minden egyes interjúalanynak.

A néma “nem” hatása

Egy reprezentatív 2019-es felméréséből kiderült, hogy az emberek 91%-a számít visszajelzésre állásinterjú után, de rendszerint nem kapják meg azt. Ez eléggé beszédes. A válaszokkal kifejezhetjük, mit is jelentenek a jelentkezők a vállalatunk számára.

A legtöbb ember nem szívesen jelentkezik olyan helyre, ahonnan már egyszer elutasították. Legfőképpen akkor, ha az okát sem tudják. Sikertelen pályázás esetén beindul a “miért” kérdéskör elméjükben, és vadabbnál-vadabb okokat találnak magyarázatként. Ez általában a márka utálatát váltja ki.

Csalódásból fejlődés

Hogyan kerüljük el a csalódott jelentkezőket? Legyünk őszinték! Finoman, világosan fogalmazzuk meg az építő jellegű kritikát. Fogalmazzunk meg fejlődési pontokat gyengeségek helyett! Aki nem csapatjátékos, annak ne vágjuk ezt a képébe, hanem alkossunk véleményt; miért nem működne jól a csapatmunkában, és javasoljuk a másokhoz való kapcsolódást.

Sokan még így is a szívükre veszik majd, de legalább őszintén jártunk el.

A visszajelzés módja

Az emberek 57%-a e-mailben, és 34%- a telefonon vár visszajelzést. Szóval legalább e-mailben érdemes visszaszólni. Ha azt gondolnád, ez könnyebb, tévedsz, mivel a legtöbb ember érdemi indoklást vár el.

Megéri?

De még mennyire! Az employer branding fontos összetevője a jelentkezőkkel való bánásmód. Az álláshirdetés megtekintésével kezdődik és a visszajelzéssel zárul. Még ha nem is ment minden simán, a visszajelzés akkor is pozitív véleményt eredményezhet.

A pozitív záróképnek köszönhetően a jelentkező nem zárkózik el a cégtől, és a későbbiekben esetleg megpályáz egy másik posztot.

Visszatérő probléma lehet az edukáció, amelyek iparágtól, cégtől függetlenül léphetnek fel. Például minden 3. ember Europass formátumú önéletrajzot készít, mivel még senki nem szólt nekik arról, hogy miért nem érdemes ezt alkalmazni.

Ha érdekesnek találtad a leírtakat, akkor DreamJo.bs szerethető céglistájában te is felismerheted, hogy milyen jó jófej cégnek lenni!

Ezek érdekelhetnek még

2020. Május 18. 09:36, hétfő | PR

Templomot épített a Jánosik Kft.

Görögkatolikus templomot épített Mezőkövesden a Jánosik és Társai Kft. A zöldmezős beruházást, az alapoktól kezdve kulcsrakész állapotig a cég végezte.

2020. Május 09. 09:43, szombat | PR

Tuti tippek irodaválasztáshoz

A munkakörnyezet komoly hatással van a munka minőségére, ezért nem mindegy milyen irodában dolgoznak a munkatársaink. Összegyűjtöttük a legfontosabb szempontokat, hogy jól válassz.

2020. Május 09. 09:25, szombat | PR

Sherlock Holmes után Te is fedezd fel Londont

Anglia igen kedvelt úti cél. Sokan ott élő családtagjaikat, barátaikat látogatják meg, de bőven van olyan turista, aki csak egy hosszúhétvégén szeretné London látványosságait megcsodálni. Érdemes néhány dolgot átgondolni, mielőtt me

2020. Április 24. 08:47, péntek | PR

Itt a tavaszi ételek szezonja

Mostantól jöhetnek a finomabbnál finomabb saláták és a változatos friss zöldségekből és gyümölcsökből készített fogások.