Városlista
2024. április 28, vasárnap - Valéria

Hírek

2018. Február 16. 12:13, péntek | Helyi
Forrás: Infopapa.hu (Szalóky Zsolt)

Töreki Milán: A magyar utak 60 százaléka rossz állapotú

Töreki Milán: A magyar utak 60 százaléka rossz állapotú

A Magyar Közút adatai szerint az úthálózat majdnem 60 százaléka, összesen 19 ezer kilométer rossz állapotú, de a kormány csak 100 milliárdot fordít idén a fejlesztésre - írja sajtóközleményében a Jobbik képvsielőjelöltje.

Töreki Milán hozzáteszi, az országos területrendezési tervből novemberben kitörölték a hidakra, főútszakaszokra és elkerülő utakra vonatkozó bekezdéseket is. Véleménye szerint még ha van is fejlesztés néhány helyen, jellemzően "kormánypárti politikusok és a Fidesz-közeli vállalkozói kör húz hasznot belőlük". De helyi szinten is akadnak beígért, de el nem készült útfelújítások - teszi hozzá, példaként említve, hogy 2017 végére meg kellett volna újulnia a Dáka-Pápa útszakasznak, amit személyesen Dr. Kovács Zoltán jelentett be 2017. márciusában.
Nem csökken a kátyús, balesetveszélyes közutak száma Magyarországon, az önkormányzatok sem kapnak normatív támogatást az államtól útfelújításra - írja közleményében a Hír TV-re hivatkozva Töreki Milán.

Az országgyűlési képviselőjelölt szerint az önkormányzatok helyzetét az sem segíti, hogy 2013-tól az általuk beszedett gépjárműadó (régi nevén súlyadó) 40%-ka marad csak az önkormányzatoknál. Töreki Milán továbbá a gépjármű biztosítási díjakat irreálisan magasnak nevezte, mely további terhet ró az autósokra.

Mint közleményében fogalmaz, Pápán nagy gondot jelent, hogy nem épült meg a várost elkerülő keleti útszakasz, így Pápa városán keresztül robog végig a nagy zaj és porterheléssel járó teherforgalom. Ez elsősorban a Gyimóti út és a Somlai út lakóit érinti, de közvetve kihat a város teljes lakosságára.

Töreki Milán fő céljának nevezte a keleti elkerülő megépítését, így a Nagygyimót-Kisbér/Zirc, illetve Nagytevel-Ugod irányú forgalmat a városból el lehetne vezetni. Kormányra kerülése esetén a Jobbik a gépjárműadókból befolyt összegeket visszaadná a megyei, illetve önkormányzati hatáskörbe. Adócsökkentéssel jutalmaznák a balesetmentesen közlekedő autósokat a jelenleg egységesen 30%-kos mértékű, KGFB szerződések után fizetendő baleseti adó differenciált alkalmazásával. Azon túl, hogy az adó alapjául szolgáló díj a bonus-malus besorolással változik, az államnak még inkább támogatnia kellene a hosszú évek óta balesetmentesen közlekedőket, a párt véleménye szerint. A szerződő bonus fokozatainak megfelelően mérsékelnék az alkalmazott adómértéket, B10-ig fokozatosan 10%-ra csökkentve, míg malus fokozatokban az M04-ig bezárólag a KGFB díjával megegyező mértékűre növelve. Így abszolút érvényesülne a "károkozó fizessen" elve - áll a közleményben.
A Jobbik továbbá bevezetné az egynapos autópálya matricát. Magyar szolgáltatóhoz tartozó mobiltelefonról lehetővé tenné személygépkocsira az egynapos matrica vásárlását, a mindenkori heti jogosultság 25%-ának megfelelő összegért.
A kormányzati ciklus alatt folyamatosan fejlesztenék a vidéki közutakat, mert Magyarország versenyképességének növeléséhez és a jobb mobilitáshoz ez elengedhetetlen - fogalmaz a közlemény.

A fotó illusztráció

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 27. 07:59, szombat | Helyi

Elfogadta a rendőrség beszámolóját a Képviselő-testület

Rausz István rendőr ezredes 2024. április 25-én számolt be a rendőrkapitányság 2023. évi tevékenységéről.

2024. Április 27. 07:37, szombat | Helyi

A Helyi Választási Bizottság szerint jogsértést követtek el ellenzéki jelöltek

Molnár Bálintot, Kovács Józsefet, Grőber Attilát, Vonnák Andreát, Vadász Krisztinát és Kerti Györgyit marasztalták el, miután Áldozó Tamás kifogást nyújtott be velük szemben.

2024. Április 26. 14:26, péntek | Helyi

Számszeríjjal fenyegetőzött Pápateszéren, elfogta a TEK

Mint arról korábban beszámoltunk, tegnap jelentős rendőri akció zajlott a Pápa környéki településen.