Városlista
2024. április 29, hétfő - Péter

Hírek

2013. November 21. 05:00, csütörtök | Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Sok megfázás elleni szert és fájdalomcsillapítót vásárolunk

Sok megfázás elleni szert és fájdalomcsillapítót vásárolunk

Recept nélkül kapható gyógyszerekből és gyógyhatású készítményekből 10 százalékkal nagyobb bevételt ért el a kiskereskedelem (patikák és patikán kívüli forgalom együtt) idén az első háromnegyed évben, mint a tavalyi hasonló időszakban. A Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat által mért harminchárom kategória forgalma mintegy 106 milliárd forintot tett ki legutóbb január-szeptember között.

Tekintettel a közeledő télre, figyelemre méltó, hogy a megfázás esetén használatos vény nélkül kapható termékek kiskereskedelmi eladása átlag feletti mértékben nőtt a köhögéscsillapítóknál és az orrdugulás elleni szereknél 16-16 százalékkal, általános láz- és fájdalomcsillapítókból pedig 13 százalékkal, egyik háromnegyed éves időszakról a másikra. Amikor a piac szereplői készülnek a hideg időszakra, egyik fontos szempontjuk a várható kereslettel kapcsolatban, hogy a vény nélkül beszerezhető gyógyszerek és gyógyhatású készítmények teljes bevételének több mint felét négy termékcsoporttal éri el a kiskereskedelem: Közel egyharmad (30 százalék) jut a legnagyobb forgalmú vitaminokra és étrend kiegészítőkre. Az általános láz- és fájdalomcsillapítók részesedése 15 százalék, majd következnek a köhögéscsillapítók 6, és az orrdugulás elleni szerek 5 százalékkal.

A recept nélkül kapható gyógyszerek és gyógyhatású készítmények forgalmának nagyarányú növekedéséhez hozzájárul az is, hogy az emberek egészségtudatosabban élnek, mint korábban - állapítja meg Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. - Ezt igazolja például egy felmérésünk is, amelynek során a magyar válaszadók 64 százaléka mondta, hogy amikor élelmiszert vásárol, döntéseit sokkal jobban befolyásolják az egészséggel kapcsolatos tényezők, mint egy évvel korábban. A magas arány közel jár a vizsgált európai országok 66 százalékos átlagához.

Szerepet játszik a kereslet növekedésében a reklámok hatása is. Egy másik Nielsen-kutatás feltárta, hogy a magyar fogyasztók 49 százalékára hatnak az olyan reklámok, amelyek kapcsolódnak az egészséghez. Európában ennél jóval kisebb ez a mutató, mivel csak a megkérdezettek átlag 26 százaléka fogékony az egészséggel összefüggő hirdetésekre.

Egy Nielsen-kutatás eredményei azt mutatják, hogy a magyar fogyasztók az európai átlagtól eltérően informálódnak a vény nélkül elérhető gyógyszerekről. Nálunk legnagyobb arányban a tévéből tájékozódnak (24 százalék), majd internetről (22), direct mailből vagy szórólapból (12). Utána következik a feltűnő bolti kihelyezés vagy promóció (11), barátok és rokonok (11), továbbá az újság (8). Ettől eltérően a vizsgált európai országok átlagát tekintve internet a leggyakoribb információs forrás (25 százalékos említéssel), amit barátok, rokonok követnek (20), megelőzve a tévét (18).

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 29. 14:02, hétfő | Életmód

Európai Autógyártók Szövetsége: sokkal több töltőpont szükséges az uniós klímacélok eléréshez

Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges infrastruktúrát kell telepíteni 2030-ig az uniós klímasemlegességi célok eléréséhez

2024. Április 28. 08:55, vasárnap | Életmód

Fonogram-díjátadó: a Zaporozsec, a Carson Coma, Rúzsa Magdi, Pogány Induló és a Góbé is nyert

Mások mellett a Zaporozsec, a Carson Coma, Rúzsa Magdi, Pogány Induló, Saya Noé, a Thy Catafalque és a Góbé is Fonogram-díjat kapott a szombaton a budapesti Barabás Villában tartott eseményen.

2024. Április 27. 06:00, szombat | Életmód

Erdősítés: Cél, hogy 2030-ra az ország területének 27 százaléka legyen erdős terület

A kormány célja, hogy 2030-ra az ország területének 27 százaléka erdővel, fával borított terület legyen - hangsúlyozta az Agrárminisztérium (AM) parlamenti államtitkára pénteken a Csongrád-Csanád vármegyei Dócon.

2024. Április 26. 13:53, péntek | Életmód

A munkabér az elsődleges munkahelyválasztási szempont Magyarországon

A munkahelyválasztásnál a magyar munkavállalók számára 2024-ben is a vonzó munkabér és juttatási csomag az elsődleges, ezt követi a munkahelyi légkör és a munkaadó pénzügyi stabilitása, ahol nem kell tartani a leépítéstől