Hírek
2012. Március 28. 07:01, szerda |
Életmód
Forrás: OrintPress
A csokoládé karcsúsít?
Egy új kutatás bebizonyította, hogy azok, akik rendszeresen esznek csokoládét, vékonyabbak.
Az eredményeket ezer amerikai étkezési szokásai, kalóriabevitele, BMI értéke (testtömeg-index) és az elhízás gyakorisága alapján mutatták ki.
Az eredmények azt mutatják, hogy azok, akik minden héten rendszeresen esznek egy kis csokoládét, vékonyabbak, mint azok, akik csak alkalmanként fogyasztanak az édes élvezetből. Ennek oka a szakértők szerint, hogy annak ellenére, hogy a csokoládé tele van kalóriával, olyan összetevőket tartalmaz, amely kedvez a fogyásnak.
Az összefüggés akkor is fennállt, mikor a testmozgást, mint tényezők is figyelembe vették. A tanulmány ugyanakkor a csokoládé mennyisége és a karcsúság között nem talált összefüggést. Állításuk szerint csak az számít, hogy valaki milyen gyakran fogyaszt csokoládét, nem pedig az, hogy mennyit.
Emellett a csokoládé kedvezően hat a vérnyomásra, az inzulin-érzékenység és a koleszterin szintjére. Emellett különösen az étcsokoládé antioxidánsokat tartalmaz, amely segít a káros szabadgyökök felszabadításában, amelyek károsíthatják a sejteket - írja a BBC.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 12. 16:00, péntek | Életmód
Vasárnapig látható az első kínai császár agyagkatonáit bemutató kiállítás a Szépművészetiben
Vasárnapig látogatható a Szépművészeti Múzeum Az öröklét őrei. Az első kínai császár agyagkatonái című kiállítása, amelyet eddig több mint 200 ezren tekintettek meg - közölte az intézmény csütörtökön az MTI-vel.
2026. Június 12. 11:00, péntek | Életmód
Lannert Judit: nincs szó az egyházi fenntartású, illetve a hat- és nyolcosztályos iskolák megszüntetéséről
Közös érdekünk, hogy eloszlassunk minden olyan feltételezést, hogy az egyházi fenntartású vagy a hat- és nyolcosztályos iskolákat bárki meg akarná szüntetni

