Városlista
2024. április 19, péntek - Emma

Hírek

2012. Június 25. 09:27, hétfő | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Lassan halad a Volán társaságok regionális átalakítása

Lassan halad a Volán társaságok regionális átalakítása

Az év végén lejár a vidéki városokban az autóbuszos közlekedést fenntartó vállalatok közszolgáltatási szerződése.

Az új pályázatokat még a nyáron meg kellene hirdetni ahhoz, hogy az új feltételek szerint kezdődjön meg – esetenként folytatódjon – a vállalatok működése – írja a Magyar Hírlap.

Mint arra számítani lehetett, a Volán társaságok regionális szintű átalakítása nem megy zökkenőmentesen, a lap értesülései szerint előkerül egy B terv is. A közlekedési kormányzat eredetileg azzal számolt, hogy 23 vidéki központú Volán vállalatból – a fővárosi székhelyű Volánbusz kivételével – öt vagy hat regionális társaság alakul. Ilyenformán a kormányzat elvárásai szerint egyszerűbb és olcsóbb lenne a működés, kevesebb központ maradna, mint eddig. A megyék ugyanakkor nem szívesen adnák fel eddigi önállóságukat az autóbuszos közösségi közlekedésben, s ez kissé átírhatja a terveket. Így megalakulnának az új központok, és ezek irányítása alá kerülnének kvázi leányvállalatként a jelenlegi megyei Volán társaságok. Az észak-magyarországi régióban például a jelenleg is legnagyobb Borsod Volán lenne a központ, ide kerülne az irányítói apparátus, de megmaradnának a megyei autóbuszos cégek is.

Ami viszont mindenképpen időszerű lenne, az a közszolgáltatási szerződések meghosszabbítása. A helyi szintű autóbuszos közlekedésben, ami mintegy száz vidéki város közszolgáltatását jelenti, az év végén lejárnak ugyanis a megállapodások. Ez pedig azt feltételezi, hogy júliusban, de legkésőbb augusztusban meg kellene hirdetni a pályázatokat ahhoz, hogy az új – vagy éppen a régi – szolgáltatók meg tudják kezdeni a működést. Maga a pályázat lebonyolítása is időigényes lehet – számításba kell venni azt is, hogy a vesztes megtámadja a pályázatot –, másrészt viszont autóbuszokat is be kellene szerezniük az új szolgáltatóknak. Abban az esetben, ha jelenleg működő cég nyerne meg közszolgáltatói pályázatot, még egy ideig maradhatna a járműpark. Figyelembe véve azonban, hogy a vidéki városok többségében az autóbuszpark nem éppen a legfiatalabb, mindenképpen új beszerzésekre is szükség lenne. A közszolgáltatási szerződéseket tíz évre köthetnék meg az önkormányzatok. Ezek a szerződések viszont érvényben maradnának az autóbuszos közösségi közlekedési piac megnyitásakor, amelynek időpontját az Európai Unió 2016. január 1-jében határozta meg. Ez némi védettséget jelent a hazai autóbusz-vállalatoknak.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 18. 14:32, csütörtök | Belföld

Átadták a 33. számú főút 2x2 sávra bővített újabb szakaszát

Elkészült a 33. számú főút újabb szakasza, ezzel Debrecentől Látóképig 2x2 sávon közlekedhetnek a járművek - hangzott el az útszakasz csütörtöki átadó ünnepségén.

2024. Április 18. 14:30, csütörtök | Belföld

A kormány szerint a vendégmunkások nem fogják kiszorítani a magyarokat a magyar munkahelyekről

A vendégmunkások nem fogják kiszorítani a magyarokat a magyar munkahelyekről - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára csütörtökön a Kossuth rádió műsorában.

2024. Április 18. 14:29, csütörtök | Belföld

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) csütörtökön a Facebook oldalán közzétett bejegyzésben.

2024. Április 18. 14:27, csütörtök | Belföld

Kis és közepes vállalkozók kaphatnak teret az eMagon

Együttműködést kötött a VOSZ és az eMAG a magyar kkv-k online értékesítési csatornáinak fejlesztésére