Városlista

Hírek

2018. Július 15. 08:31, vasárnap | Helyi
Forrás: Infopapa.hu - Pápa-ma.hu

Háromszoros Európa-bajnok a pápai Gelencsér Róbert!

A Szervátültetettek és Művesekezeltek Európa-bajnokságán a magyar válogatott egyik legsikeresebb sportolója, a pápai Gelencsér Róbert is részt vett, aki harmadik európai versenyén a már megszokott atlétika számaiban indult.

Idén tizedik alkalommal rendezte meg a nemzetközi szövetség az európai szervátültetett és művesekezelt társadalom legrangosabb eseményét, a Szervátültetettek és Művesekezeltek Európa-bajnokságát. A nemzetközi versenynek egy héten át az olaszországi Cagliari adott otthont. 25 ország 350 versenyzője mérte össze felkészültségét, a magyar válogatott 44 szervátültetett sportolóból állt, akik korosztályos bontásban kilenc sportágban indultak (asztalitenisz, atlétika, bowling, darts, kerékpár, petanque, tenisz, tollaslabda, úszás). A kontinensviadalon válogatottunk egyik legsikeresebb sportolója, a pápai Gelencsér Róbert is részt vett, aki harmadik európai versenyén a már megszokott atlétika számaiban indult. Róbert felkészülése jól sikerült, a verseny előtt egy héttel még a tatai edzőtáborban is volt lehetősége edzeni, így joggal bizakodhatott dobogós helyezésekben.

- A tervezetteknek megfelelően alakult az idei Európai-bajnokság, rutinosan, tudatosan készültem egész évben. A téli hónapokban az erősítéseken volt a hangsúly, amikor az időjárás kedvezőbbre fordult, több időt töltöttem az atlétikapályán. Az utazás előtt egy héttel lehetőségem nyílt a tatai edzőtáborban készülnöm - elevenítette fel a felkészülés pillanatait az atléta. - Igaz, hogy a repülőút Szardínia szigetére csak két óra volt, azonban a repülőtérről még öt órát kellett utaznunk busszal, amíg elértük Cagliarit. Egy hetünk volt még az atlétika versenyek kezdetéig, ez idő alatt a más versenyszámokban induló csapattársainknak szurkoltunk, illetve még felkerestük a helyi atlétikapályát, ahol ráhangolódtunk a ránk váró versenyekre.

Róbert síkfutásban, távolugrásban és súlylökésben mérette meg magát, és ahogy a korábbi világeseményeken, úgy itt is tagja volt a 4x100-as férfiváltónak.

- A verseny első napján délelőtt a 100 méteres síkfutásban indultam, ahol korosztályomban sikerült az első helyet megszereznem. Ezután olasz szokáshoz híven három órás szieszta következett, majd délután távolugrással és súlylökéssel folytattam a versenyzést. A távolugrásban első helynek örülhettem, míg súlylökésben második helyezett lettem. A második napon 200 méteren aranyérmet szereztem, a 4x100-as váltónk az angol csapat mögött második helyen ért célba. Külön élmény volt, hogy a záró vacsorán a színpadon adták át az érmet. A versenyek után két napom maradt még a hazautazásig. Ebből egyik napon ízelítőt kaptam a sziget fantasztikus világából. Hajóval elvittek egy csodálatos utazásra, ahol kristálytiszta vizet és fehér homokos tengerpartot fedezhettem fel. A hajón tradicionális ételeket szolgáltak fel.

A magyar csapat a nemzetek összesített pontversenyében az angolok mögött végül második lett. A szervátültetett sportolótól megtudtuk, pár héten keresztül úszást, kerékpározást, kirándulást tervez, majd alapozási időszakba kezd, hiszen jövőre Newcastle-ben rendezik a szervátültetettek következő világbajnokságát, amin szeretné a lehető legjobb formában képviselni Magyarországot és Pápa városát.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 28. 08:33, vasárnap | Helyi

Katonai menetoszlopra kell számítani hétfőn Pápa térségében

Nemzetközi katonai logisztikai gyakorlat miatt érkeznek a járművek.

2024. Április 27. 07:59, szombat | Helyi

Elfogadta a rendőrség beszámolóját a Képviselő-testület

Rausz István rendőr ezredes 2024. április 25-én számolt be a rendőrkapitányság 2023. évi tevékenységéről.

2024. Április 27. 07:37, szombat | Helyi

A Helyi Választási Bizottság szerint jogsértést követtek el ellenzéki jelöltek

Molnár Bálintot, Kovács Józsefet, Grőber Attilát, Vonnák Andreát, Vadász Krisztinát és Kerti Györgyit marasztalták el, miután Áldozó Tamás kifogást nyújtott be velük szemben.

2024. Április 26. 14:26, péntek | Helyi

Számszeríjjal fenyegetőzött Pápateszéren, elfogta a TEK

Mint arról korábban beszámoltunk, tegnap jelentős rendőri akció zajlott a Pápa környéki településen.