2021. április 15, csütörtök - Tas, Anasztázia

2020. Szeptember 26. 12:01, szombat | Belföld

A koronavírus-fertőzés új mechanizmusát fedezték fel szegedi kutatók

A koronavírus új fertőzési mechanizmusát fedezték fel a szegedi Pharmacoidea Kft. kutatói, ami lehetőséget biztosíthat a kórokozók sejtbe jutásának gátlására - tájékoztatta a cég pénteken az MTI-t.

A közlemény szerint az Európa legnagyobb gyógyszerfejlesztési programjában, az Innovatív Gyógyszer Kezdeményezésben (Innovative Medicines Initiative) részvevő kutatók felfedezésének lényege, hogy a koronavírus sejtfelszíni kötődésekor a már feltérképezett sejtfelszíni kötőhely, az ACE2 (angiotenzin konvertáló enzim) mellett a sejtfelszíni cukrozott fehérjékkel is kapcsolatba kerül, és ez elősegíti a vírus bejutását a sejtbe.

A Letoha Tamás vezetésével felfedezett új mechanizmus alkalmas lehet a koronavírus-fertőzés gátlására. Az erre vonatkozó szabadalmat a kutatók májusban nyújtották be a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalához.

A felfedezésről szóló kézirat jelenleg elbírálás alatt áll, de a koronavírus-járványra tekintettel a Nature kiadó saját preprint szerverén már nyilvánosságra hozta (https://www.researchsquare.com/article/rs-70340/v1).

2021. Április 15. 14:03, csütörtök | Belföld

Véget ért a távfűtési szezon

A szolgáltatók sokéves gyakorlata alapján a távfűtési szezon április 15-ével véget ér, ugyanakkor a hivatalos, jogszabályban is rögzített fűtési időszak május 15-ig tart,

2021. Április 15. 11:32, csütörtök | Belföld

Csak kitalálta a rablást a pénzszállító dolgozója

Nem történt rablási kísérlet egy pénzszállító cég alkalmazottja ellen szerdán egy X. kerületi bevásárlóközpontban, az esetet a cég munkatársa kitalálta - mondta a Budapesti Rendőr-főkapitányság szóvivője csütörtökön.

2021. Április 15. 11:02, csütörtök | Belföld

A vendéglátóhelyek készülnek a teraszok nyitására

A vendéglátó helyek készülnek a teraszok közeledő nyitására. A Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ) elnöke az MTI érdeklődésére szerdán elmondta,

2021. Április 15. 08:54, csütörtök | Belföld

Megkéselte az anyját egy gyöngyösi férfi

Késsel megsebesítette édesanyját és egy másik rokonát egy fiatal férfi Gyöngyösön, a helyi rendőrök elfogták és őrizetbe vették - közölte a Heves Megyei Rendőr-főkapitányság szerdán az MTI-vel.