Városlista

Hírek

2018. Július 15. 08:31, vasárnap | Helyi
Forrás: Infopapa.hu - Pápa-ma.hu

Háromszoros Európa-bajnok a pápai Gelencsér Róbert!

A Szervátültetettek és Művesekezeltek Európa-bajnokságán a magyar válogatott egyik legsikeresebb sportolója, a pápai Gelencsér Róbert is részt vett, aki harmadik európai versenyén a már megszokott atlétika számaiban indult.

Idén tizedik alkalommal rendezte meg a nemzetközi szövetség az európai szervátültetett és művesekezelt társadalom legrangosabb eseményét, a Szervátültetettek és Művesekezeltek Európa-bajnokságát. A nemzetközi versenynek egy héten át az olaszországi Cagliari adott otthont. 25 ország 350 versenyzője mérte össze felkészültségét, a magyar válogatott 44 szervátültetett sportolóból állt, akik korosztályos bontásban kilenc sportágban indultak (asztalitenisz, atlétika, bowling, darts, kerékpár, petanque, tenisz, tollaslabda, úszás). A kontinensviadalon válogatottunk egyik legsikeresebb sportolója, a pápai Gelencsér Róbert is részt vett, aki harmadik európai versenyén a már megszokott atlétika számaiban indult. Róbert felkészülése jól sikerült, a verseny előtt egy héttel még a tatai edzőtáborban is volt lehetősége edzeni, így joggal bizakodhatott dobogós helyezésekben.

- A tervezetteknek megfelelően alakult az idei Európai-bajnokság, rutinosan, tudatosan készültem egész évben. A téli hónapokban az erősítéseken volt a hangsúly, amikor az időjárás kedvezőbbre fordult, több időt töltöttem az atlétikapályán. Az utazás előtt egy héttel lehetőségem nyílt a tatai edzőtáborban készülnöm - elevenítette fel a felkészülés pillanatait az atléta. - Igaz, hogy a repülőút Szardínia szigetére csak két óra volt, azonban a repülőtérről még öt órát kellett utaznunk busszal, amíg elértük Cagliarit. Egy hetünk volt még az atlétika versenyek kezdetéig, ez idő alatt a más versenyszámokban induló csapattársainknak szurkoltunk, illetve még felkerestük a helyi atlétikapályát, ahol ráhangolódtunk a ránk váró versenyekre.

Róbert síkfutásban, távolugrásban és súlylökésben mérette meg magát, és ahogy a korábbi világeseményeken, úgy itt is tagja volt a 4x100-as férfiváltónak.

- A verseny első napján délelőtt a 100 méteres síkfutásban indultam, ahol korosztályomban sikerült az első helyet megszereznem. Ezután olasz szokáshoz híven három órás szieszta következett, majd délután távolugrással és súlylökéssel folytattam a versenyzést. A távolugrásban első helynek örülhettem, míg súlylökésben második helyezett lettem. A második napon 200 méteren aranyérmet szereztem, a 4x100-as váltónk az angol csapat mögött második helyen ért célba. Külön élmény volt, hogy a záró vacsorán a színpadon adták át az érmet. A versenyek után két napom maradt még a hazautazásig. Ebből egyik napon ízelítőt kaptam a sziget fantasztikus világából. Hajóval elvittek egy csodálatos utazásra, ahol kristálytiszta vizet és fehér homokos tengerpartot fedezhettem fel. A hajón tradicionális ételeket szolgáltak fel.

A magyar csapat a nemzetek összesített pontversenyében az angolok mögött végül második lett. A szervátültetett sportolótól megtudtuk, pár héten keresztül úszást, kerékpározást, kirándulást tervez, majd alapozási időszakba kezd, hiszen jövőre Newcastle-ben rendezik a szervátültetettek következő világbajnokságát, amin szeretné a lehető legjobb formában képviselni Magyarországot és Pápa városát.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 16. 12:50, kedd | Helyi

Ismét Pápára jönnek a legjobb történelmi filmek a nagyvilágból!

Április 25-28 között ismét megrendezzük Pápán a Nemzetközi Történelmi Film Fesztivált, ez már a negyedik évad.

2024. Április 16. 09:15, kedd | Helyi

Kattant a bilincs - Késsel fenyegette meg élettársát a Pápa környéki faluban

Egy Pápa környéki kistelepülésen élő nő értesítette a rendőrséget 2024. április 13-án este arról, hogy családi házukban élettársa egy szóváltást követően késsel fenyegette meg.

2024. Április 16. 08:05, kedd | Helyi

Esős napok jönnek, mind járművel, mind gyalogosan körültekintőbben közlekedjen!

A meteorológiai előrejelzések alapján ma csapadékos időjárásra számíthatunk. A legtöbb problémát ilyenkor a csúszós utak és a romló látási viszonyok jelentik.

2024. Április 14. 09:36, vasárnap | Helyi

Kikapott a rangadón a Perutz

A Balatonfűzfő elleni mérkőzésen a Perutz rosszul sáfárkodott a helyzeteivel, ezért nem tudott pontot sem szerezni.